زیبانو

زیبانو، راهکاری برای زیبایی بانوان ایرانی

زیبانو

زیبانو، راهکاری برای زیبایی بانوان ایرانی

  • ۰
  • ۰

 

بسیاری از ما احتمالا با واژه کلاژن آشنا باشیم و در زمینه های مربوط به پوست و سلامت پوست این واژه را شنیده ایم. با این حال داشتن اطلاعات بیشتر در مورد کلاژن باعث می شود تا هم فریب سودجویان را نخوریم و هم برای تامین کلاژن مورد نیاز بدن تلاش کنیم. در واقع سودجویی بسیاری از کلاهبرداران باعث شده تا برخی از افراد، دیدگاه خوبی در مورد کلاژن نداشته باشند. این در حال یاست که تامین کلاژن مورد نیاز بدن، یکی از رمز و رازهای جوان سازی پوست است.

آشنایی بیشتر کلاژن و اینکه چه مواد طبیعی می توانند باعث کلاژن سازی بیشتر شوند، کمک می کند تا دقیق تر به این موضوع مهم توجه کنید. اگرچه این روزها انواع قرص کلاژن، پودر کلاژن و کرم های حاوی کلاژن راهی بازار شده اند؛ اما واقعیت این است که عوارض مواد شیمیایی مثل عوارض قرص کلاژن آنقدر زیاد است که استفاده نکردن از آن ها مهمتر است. باید به سراغ مواد طبیعی برای تامین این ماده مهم برای بدن برویم.

یکی از بهترین مواد طبیعی برای تحریک کلاژن سازی پوست، ژل رویال است. این ماده به راحتی می تواند هم باعث تحریک کلاژن سازی پوست صورت شود و هم میزان قابل توجهی از مواد مورد نیاز پوست را تامین کند. در واقع ژل رویال ماده ای غنی از انواع مواد مورد نیاز پوست است که به بهترین شکل و با کمترین عوارض جانبی، خوصا مد نظر را به پوست می رساند.

 

در این مطلب قصد داریم بیشتر با کلاژن آشنا شویم تا با اطلاعات بیشتری نسبت به تهیه و مصرف خوراکی های حاوی کلاژن بپردازیم. با استفاده از این اطلاعات اهمیت مواد غذایی کلاژن ساز برایتان بیشتر هویدا می شود و به مواد طبیعی همچون ژل رویال بیشتر توجه خواهید داشت تا استفاده از قرص های کلاژن!

کلاژن چیست؟
کلاژن و خواص آن

احتمالا حتی اگر بارها و بارها اسم کلاژن را شنیده باشید، باز هم اطلاعات دقیقی در مورد اینکه کلاژن چیست و حاوی چه ویژگی های برای بدن انسان است، ندارید.

کلاژن جزء اصلی ترین و موثرترین پروتئین هایی است که در تمام سطح بدن وجود دارد و وظیفه اصلی این پروتئین شادابی و جوان سازی پوست و مهم تر از آن حفظ سلامتی استخوان ها و غضروف ها در بدن است.

«تولید کننده چسب» نام دیگری است که برای کلاژن به کار گرفته می شود؛ چراکه این پروتئین همانند چسب طبیعی در بدن عمل می کند و وظیفه آن نگهداری و چفت و بست میان قسمت های مختلف بدن است. این پروتئین باعث یکپارچگی و همبستگی در بدن می شود. دقیقا همانند سیمان که موجب نگهداری دیوار های مختلف یک ساختمان است.

در واقع می توان کلاژن را پروتئینی مغذی و مفید برای بدن دانست که علاوه بر پوست در بافت های استخوانی، غضروف ها، رباط ها و همینطور عضلات و دستگاه گوارش به میزان زیاد تولید می شود. به این صورت که 30 درصد از پروتئین موجود در کل بدن و 70 درصد از پروتئین موجود در پوست به این ماده اختصاص داده شده است.

تا همینجا می توان به راحتی به این نکته پی برد که چرا کلاژن محبوب است؟ یکی از جواب ها به این سوال این است که چون این ماده چیزی بیش از یک ماده ساده بوده و نقش اساسی در حفظ سلامتی پوست و بدن دارد.
متاسفانه از این خبر بد نباید غافل شد که افزایش سن در دهه سوم و چهارم زندگی زمینه کاهش این ماده را در بدن فراهم می کند. چرا که میزان مصرف این ماده در بدن بیشتر از میزان تولید آن است و سیستم بدن که مانند یک کارخانه عمل می کند، بنا به دلایلی که شاید یکی از دلایل آن افزایش سن باشد تولید خود را کم می کند.

البته تنها پیری موجب کاهش کلاژن سازی در بدن نمی شود بلکه عوامل دیگری نیز می تواند موجب سرعت بخشیدن به روند کاهشی تولید شود. علاوه بر اینکه ممکن است پروتئین تولید شده در بدن به خوبی جذب نشود و خوصا لازم را به بدن نرساند.

مصرف زیاد مواد قندی به خصوص شکر سفید باعث تخریب کلاژن در ناحیه پوست می شود. سیگار کشیدن، پرتوهای فرابنفش در نور خورشید، اختلالات خودایمنی و تغییرات ژنتیکی از مواری است که تاثیر منفی در روند کلاژن سازی دارد.

اما راه حل برای این خبر بد چیست؟ برای این خبر بد راه حل هایی وجود دارد و خبر خوب این است که با مصرف مکمل های کلاژن می توان کمبود این ماده را جبران کرد تا مانند نیروی کمکی میزان تولید این ماده را در بدن افزایش دهیم.

مکمل ها، سربازان تولید کلاژن
مکمل های کلاژن ساز برای پوست

همانطور که اشاره شد کم کاری تولید کلاژن را می توان از طریق مصرف مکمل ها جبران کرد و به تولید این ماده در بدن کمک نمود. برای همین مصرف مکمل می تواند حکم دستیار تولید در بدن را داشته باشد. بسیار حائز اهمیت است که از چه دستیارانی برای تولید بیشتر استفاده کنیم و همین طور مصرف این مکمل ها به چه ترتیب باید باشد که بیشترین و مستقیم ترین تاثیر در بدن را در بدن ما به جا بگذارند.

این نکته را باید در نظر داشته باشیم که مکمل ها برای اینکه جذب آنها برای بدن آسان تر باشد باید هیدرولیز شوند. به این صورت که مولکول کلاژن شکسته می شود

شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که چه مواد طبیعی حاوی کلاژن است و مصرف چه نوع مواد غذایی می تواند تولید این ماده را افزایش دهد؟ پاسخ به این سوال می تواند کمک بزرگی برای تامین کلاژن مورد نیاز بدن باشد.

از آنجایی که بافت های پیوندی همه پستانداران متشکل از این پروتئین هستند، مصرف گوشت گاو، مرغ و ماهی بسیار توصیه می شود. در بین مواد غذایی که به کلاژن سازی کمک می کند، به طور قطع در دسترس ترین آنها میوه ها هستند. میوه هایی مانند پرتغال، نارنگی، گریپ فروت، پاپایا، انگور سفید، بلوبری، توت فرنگی، تمشک و همه میوه هایی که در دسته میوه های حاوی ویتامین C هستند تولید کلاژن را در بدن افزایش می دهند.

همینطور در سبزیجات نیز مصرف آن دسته که حاوی ویتامینC  و ویتامین K  و آنتی اکسیدان هستند مانند بروکلی، کلم ها، اسفناج، چغندر و بادمجان در برنامه غذایی توصیه می شود.

علاوه بر این ها مصرف مکمل های تولید شده در بازار مانند قرص ها و کپسول های کلاژن ساز نیز می تواند روش مناسبی برای افزایش تولید در بدن شود که البته این موارد باید با مشورت پزشک انجام شود. با این حال باید توجه داشته باشید که قرص کلاژن، پودر کلاژن و دیگر مکمل های عرضه شده عموما شیمیایی بوده و عوارض جانبی زیادی برای بدن به همراه دارند.

آگاهی درباره این پروتئین محبوب و شناخت جایگاه آن در بدن و موارد مصرف آن در مواد غذایی طبیعی به شما کمک می کند تا پیش از آنکه بدنتان با کمبود کلاژن سازی مواجه شود، با مصرف مواد خوراکی مناسب و لازم بدنتان پیش دستی کنید و سربازان کمک کننده را برای حمایت و  جلوگیری از کاهش تولید این ماده به کمک بدنتان بفرستید.

یکی از بهترین مواد طبیعی برای تامین کلاژن و تحریک برای کلاژن سازی بیشتر در بدن، ژل رویال است. ژل رویال به دلیل ساختار پیچیده ای که دارد می تواند علاوه بر تامین بخشی از کلاژن مورد نیاز پوست، به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک کند. از ژل رویال به عنوان بهترین داروی طبیعی کلاژن یاد می شود و اثرات فوق العاده ای برای پوست دارد. حتما در مطلبی مجزا به معرفی ژل رویال و اثرات آن برای کلاژن خواهیم پرداخت.

 

  • ۹۹/۱۱/۱۴
  • مریم کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی